Dostarczenie i wdrożenie kompletnego systemu sprzedażowego dla Areny Gliwice.
Dla kogo pracowaliśmy?
Arena Gliwice - hala widowiskowo-sportowa w Gliwicach
Jakie mieliśmy zadanie?
Dostarczyć kompletny system sprzedażowy dla gastronomii, czyli oprogramowanie sprzedażowe i urządzenia fiskalne.
Najpierw kilka słów o obiekcie dla którego mieliśmy przyjemność pracować. Hala widowiskowo-sportowa Arena Gliwice, jest jednym z największych tego typu obiektów w Polsce - zapewnia aż 17 178 miejsc siedzących i stojących.
21.07. 2019 odbył się tam koncert zespołu Scorpions i na tę okazję trzeba było zadbać o szybkie i sprawne obsłużenie wszystkich gości. Arenie potrzebny był wydajny, bezawaryjny system sprzedażowy, urządzenia fiskalne, tablety, terminale płatnicze i automatyczne szuflady na pieniądze oraz firma, która zadba o odpowiednie rozwiązanie w zakresie bezpiecznego dostępu do sieci Internet dla stanowisk sprzedażowych.
Jak podeszliśmy do tego zadania?
Przede wszystkim ustaliliśmy, z władzami Areny cele i oczekiwania oraz jakie i w jakiej ilości narzędzia zagwarantują sukces temu projektowi. Określiliśmy czas, jaki będzie nam potrzebny na wdrożenie całej infrastruktury. Zdecydowaliśmy, którym specjalistą z naszej firmy powierzymy to zadanie. Wspólnie z Areną określiliśmy miejsca strategiczne z punktu widzenia stanowisk sprzedażowych - ich ilość oraz wyposażenie. Następnie wzięliśmy pod uwagę liczbę gości, aby określić jaka ilość sprzętu będzie potrzebna do ich sprawnej i szybkiej obsługi. Przy planowaniu tego projektu korzystaliśmy również z naszego dotychczasowego doświadczenia z tego typu obiektami i dużymi imprezami. Jesteśmy stałym opiekunem systemu gastronomicznego i infrastruktury informatycznej w Tauron Arenie Kraków.
Jak zrealizowaliśmy ten projekt?
Przygotowaliśmy 62 stanowiska sprzedaży, z czego 30 w stałych kioskach i 32 stanowiska mobilne. Wdrożyliśmy jeden z najbardziej popularnych na rynku programów gastronomicznych, a mianowicie POSbistro, którego jesteśmy głównym dystrybutorem.
Kioski:
-10 calowy tablet w aluminiowej ramce z aplikacją POSbistro,
-stacjonarna drukarka fiskalna Posnet XL2 One Line,
-terminal płatniczy
-automatyczna szuflada na pieniądze
Stanowiska mobilne:
-10 calowy tablet aplikacja POSbistro zamontowany na drukarce fiskalnej Posnet TRIO One Line,
-terminal płatniczy
-automatyczna szuflada na pieniądze
Wszystkie urządzenia wchodzące w skład mobilnego systemu sprzedaży wyposażone były w zasilanie bateryjne, a komunikowały się ze sobą poprzez WiFi lub Bluetooth. Wybrane urządzenia są niewrażliwe na przerwy w zasilaniu i nie wymagają ciągnięcia żadnych kabli komunikacyjnych.
Cały system zarządzany jest centralnie z dowolnego komputera z dostępem do internetu, tak że zmiana ceny, kontrola stanów magazynowych, zmiana uprawnień kasjerów czy rozliczenie dowolnego punktu sprzedaży może odbywać się w czasie rzeczywistym nawet w trakcie największego ruchu.
Uzupełnieniem całości są punkty mobilne rozlokowane wzdłuż korytarza I poziomu i na parkingu.
Ponieważ z poziomu parkingu wchodzi się na tzw.” płytę”, na której wybiera miejscówki publiczność najlepiej bawiąca się na koncertach, tam też znajduje się najwięcej mobilnych punktów sprzedaży.I to one przejmują największy ruch zarówno w momencie otwarcia bram, jak i w momencie opuszczania płyty po koncercie.dodać
Ponieważ Arena Gliwice posiada jeszcze małą salę, a także rozległe tereny wokoło, mobilne punkty sprzedaży w każdej chwili można przenieść w pobliże Małej Areny lub w plener.
Wszystkie urządzenia wchodzące w skład mobilnego systemu sprzedaży wyposażone są w zasilanie bateryjne a komunikują się ze sobą poprzez WiFi lub Bluetooth, także są niewrażliwe na przerwy w zasilaniu i nie wymagają ciągnięcia żadnych kabli komunikacyjnych.
Jakie napotkaliśmy trudności i wyzwania w tym projekcie i jak je rozwiązaliśmy?
Wyzwaniem jak zawsze w takich obiektach jest prawidłowo przygotowana sieć WiFi aby nie doprowadzić do przeciążenia tzw. akccess point-ów.
W tym celu zastosowaliśmy inne punkty dostępu dla kiosków sprzedażowych, a inne dla gości. W trakcie pierwszej imprezy monitorowaliśmy wydajność całej infrastruktury, bo jak to się mówi „przezorny zawsze ubezpieczony”.
Jakie były uzyskane efekty?
Efektem był sukces. Wdrożenie przez nas systemu sprzedażowego POSbistro okazało się strzałem w 10. Również wybrane przez nas urządzenia fiskalne, tak jak zakładaliśmy, sprostały obsłużeniu ogromnej liczby gości. Cała impreza przebiegała bez awarii zarówno systemowych, jak i sprzętowych. Sprzedaż odbywała się błyskawicznie, co miało ogromne znaczenie przy ocenie zadowolenia klientów.