Na co należy zwracać uwagę korzystając z serwisu komputerowego?
Włączasz swój ukochany laptop, a tu czarny ekran, a wszelkie próby uruchomienia systemu zawodzą. Innym razem, gdy próbujesz wpisać w wyszukiwarkę adres popularnego serwisu informacyjnego, zamiast niego wyświetlają się najdziwniejsze strony, a po chwili zawirusowany sprzęt niemal całkowicie odmawia posłuszeństwa. Znacie to? Z pewnością. Gdy już zdamy sobie sprawę, że z naszym komputerem jest coś nie tak, pospiesznie szukamy pomocy. Do głowy przychodzi wujek, który zjadł zęby na osiedlowej naprawie „pecetów”, albo syn sąsiadki, świeżo upieczony student informatyki. Tymczasem takie myślenie nie doprowadzi nas raczej do szczęśliwego finału, czyli trwałego usunięcia awarii naszego sprzętu. Jeśli zależy nam na jakości i pewności wykonania usługi, kierujmy się do profesjonalnego serwisu komputerowego. Tylko tam odpowiednio wykwalifikowani pracownicy rozwiążą nasze problemy.
Co cechuje dobry serwis komputerowy?
Oczywiście, w dużych miastach nie brakuje profesjonalnych, dobrze wyposażonych placówek oferujących szeroki wachlarz usług komputerowych. Jednak pamiętajmy, aby w swoim ostatecznym wyborze wziąć po uwagę firmę z dużym doświadczeniem na rynku, choćby taką, która od ćwierćwiecza służy fachową pomocą. Oddając swój cenny sprzęt do tego typu serwisu, unikniemy np. ryzyka utraty danych. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że taka ewentualność to spełnienie najgorszego scenariusza. Tymczasem profesjonalna firma przestrzega ściśle określonych procedur, minimalizując niemal do zera wyżej opisane ryzyko. Zyskujemy w ten sposób pewność, że nasze prywatne dane są odpowiednio chronione i nie trafiają w niepowołane ręce. A tak mogłoby się stać, gdyby nasz sprzęt naprawiał wspomniany syn sąsiadki, który w żaden formalny sposób nie odpowiada za bezpieczeństwo powierzonego mu komputera wraz z danymi. Pamiętajmy bowiem, że specjalistyczny serwis jest zwykle ubezpieczony z tytułu ewentualnych szkód wyrządzonych naszemu sprzętowi. Na co jeszcze zwracać uwagę przy wyborze usługodawcy?
Analityczne i kompleksowe podejście do awarii
Warto zwrócić uwagę, czy serwis, któremu powierzamy sprzęt komputerowy, ma wąską specjalizację (np. naprawia tylko laptopy i drukarki), czy też stanowi element większej całości, jaką jest np. firma z branży informatycznej. Okaże się wtedy, że w przypadku poważniejszej awarii związanej z systemem operacyjnym komputera, serwisant będzie mógł współdziałać z programistą czy informatykiem.
Kompleksowe podejście do tematu daje nam gwarancję, że nasza awaria zostanie fachowo i trwale usunięta. Ważne jest, aby firma, do której się zwracamy, świadczyła usługi zarówno w zagadnieniach systemowych (np. kontrola antywirusowa, zdalna obsługa systemów sieciowych), jak i czysto sprzętowych (np. instalacje i wdrożenia, konserwacje sprzętu, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny). Dodatkowym atutem będzie doświadczenie w usługach outsourcingowych, konfigurowaniu przewodowych i bezprzewodowych sieci komputerowych, wdrażaniu
oprogramowania dla firm. Firma dysponująca szerokim wachlarzem możliwości gwarantuje nie tylko kompleksowe, ale i analityczne podejście do awarii. Unikając rutyny i korzystając z doświadczenia pracowników różnych specjalności, zapewni nam
właściwą diagnozę problemu i zaoferuje niekiedy kilka alternatywnych rozwiązań.
Jak naprawiać sprzęt bezpiecznie?
Często słyszymy od znajomych pytania: czy znacie dobry serwis komputerowy? Czy możecie polecić serwis, który jest bezpieczny? Czym się kierować, wybierając firmę, która zajmie się naszym zepsutym komputerem? Na pewne kwestie zwróciliśmy uwagę już w poprzednich akapitach. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Patrzmy więc na detale. Czy firma naprawia sprzęt tylko w serwisie, czy też dojeżdża do klienta? Czy diagnozuje problem za darmo, czy pobiera za to opłatę? Jakiej gwarancji udziela? Czy terminowo i rzetelnie realizuje usługę? Czy potrafi szybko wycenić nietypową usługę? Czy dysponuje rozmaitymi certyfikatami dokumentującymi kwalifikacje pracowników (np. z dziedziny standardów ipc dotyczących jakości montażu układów elektronicznych)? I czy wreszcie oprócz fachowych umiejętności (np. w zakresie wymiany podzespołów, modernizacji komputera czy optymalizacji systemu operacyjnego) pracowników gwarantuje ich uprzejmość, zdolność komunikacji oraz odpowiedni poziom zwykłej ludzkiej empatii, która każe myśleć o kliencie jako o kimś więcej niż petencie wymagającym rutynowego potraktowania?
Jeśli twierdząco odpowiemy na powyższe pytania, a dodatkowo jak na dłoni ujrzymy ponadstandardowe możliwości serwisu, dotyczące omówionego już uprzednio kompleksowego, analitycznego i gwarantującego bezpieczeństwo podejścia do każdej awarii, wtedy śmiało możemy powierzyć nasz sprzęt tak zdefiniowanej firmie. W razie jakichkolwiek wątpliwości, gdzie taką firmę znaleźć, zapraszamy do serwisu ESC SA. Masz problem z komputerem albo inną zagwozdkę informatyczną?