Dlaczego warto wybrać outsourcing IT?
Wymagania, jakim musi obecnie sprostać firma, są bardzo różnej natury. Wzrost znaczenia technologii informacyjnej (IT) sprawił, że jest ona jednym z kluczowych zagadnień, a przy tym zajmowanie się nią wymaga sporej wiedzy. Nie tylko umożliwia pracę, ale też pozytywnie wpływa na jej wydajność oraz ułatwia i usprawnia komunikację między pracownikami oraz między nimi i światem. To jednak tylko wtedy, gdy jej obsługa jest na najwyższym poziomie. Ważne jest sprawne funkcjonowanie komputerów, oprogramowania, połączenia z siecią. Niezbędny jest stały nadzór oraz szybka reakcja w razie problemów. Nie można nie wymienić też tego, jak ważne jest, by wybierać rozwiązania odpowiednie dla firmy. To wszystko wiąże się z wiedzą osoby zajmującej się obsługą IT firmy oraz stałą jej dyspozycyjnością, wymaga także nakładów finansowych. Można jednak prościej.
Czym jest outsourcing IT?
Ze sprawami wiążącymi się z obsługą informatyczną firma nie musi sobie radzić sama. Bardzo popularne jest obecnie zlecanie zadań z pewnych obszarów podmiotom zewnętrznym. Chodzi o te, które się w takich zadaniach specjalizują. Z reguły są to zagadnienia wymagające większych nakładów finansowych, większej wiedzy i pochłaniające wiele uwagi, a nie są związane w żaden sposób z podstawową działalnością firmy. Działania z zakresu IT bardzo do tej charakterystyki pasują i bardzo często zleca się obsługę informatyczną na zewnątrz. Można odróżnić outsourcing IT od skorzystania czasem z jakieś usługi informatycznej. Różnica to stałość współpracy i kompleksowy charakter usługi. Terminem tym określa się oddanie całości zagadnień związanych z informatyką firmie zewnętrznej. Korzyści z tego jest więcej niż tylko ta, która pierwsza przychodzi na myśl, że można się skupić na tym, co jest głównym obszarem działalności. Szerzej na temat outsourcingu IT rozpisywaliśmy się w artykule Co to jest outsourcing IT i dlaczego jego zastosowanie to dobry pomysł
Korzyści ze zlecenia obsługi IT na zewnątrz.
To przede wszystkim niższe koszty oraz pewność, że sprawami informatycznymi zajmuje się wykwalifikowany personel. Koszty zlecenia takich zadań są niższe niż w sytuacji, kiedy wszystkim tym musieliby się zajmować właśni pracownicy. Koszty pracy są wysokie. To nie tylko wynagrodzenie, ale opłacanie składek oraz różne dodatkowe świadczenia. Nie można też zapomnieć, że IT to cały czas rozwijająca się branża. Oznacza to konieczność szkoleń i ponoszenia kosztów z tym związanych, bo przecież chce się korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych. Korzyścią z outsorcingu jest obniżenie kosztów funkcjonowania firmy, a przy tym kwestiami ważnymi dla sprawnego funkcjonowania zajmują się kompetentni ludzie. To osoby, które dobrze znają się na różnych dziedzinach IT, interesują się tym, co jest przedmiotem ich pracy oraz są na bieżąco z nowościami. Najlepsze rozwiązania technologiczne i najlepszą obsługę ma się wtedy, gdy można korzystać z wiedzy specjalistów z każdej dziedziny ważnej dla funkcjonowania informatycznego firmy. Obojętnie, co jest potrzebne, czy to hosting, czy tworzenie wirtualnej sieci prywatnej, czy zakup nowego sprzętu komputerowego, zawsze można liczyć na fachowe doradztwo i wykonanie usługi na najwyższym poziomie. To samo dotyczy spraw związanych z pocztą, oprogramowaniem czy stroną internetową.
Brak konieczności utrzymywania infrastruktury u siebie w firmie, to kolejna ważna korzyść ze zlecenia obsługi IT agencji outsourcingowej, oznacza oszczędność miejsca i wydatków. Zlecenie całej obsługi na zewnątrz umożliwia koncentrację na tym, co przynosi firmie dochód. W ramach usługi jest opieka informatyczna, oznacza to więcej niż wykonanie pewnych działań, bo nadzór nad wszystkim, podobnie jak byłoby to, gdyby mieć ludzi u siebie na etacie. Co jest przewagą (jedną z wielu) nad własnym działem informatycznym, to zapewnienie większej stabilności pracy całej infrastruktury informatycznej. Może się zdarzyć, że będzie potrzebna pilna reakcja w sytuacji kryzysowej. Jeśli w firmie najbardziej kompetentny informatyk ma urlop albo jest na zwolnieniu, to może być problem. Jeśli wybrało się outsorcing IT, to problemu nie ma, bo zawsze ktoś jest. Wszechstronność obsługi, jej wysoki poziom i stały kontakt z informatykiem pozwala nie przejmować się sprawami związanymi z komputerami. Ma się dostęp do najnowszych rozwiązań i świadomość, że gdyby była taka potrzeba, zawsze można się z kimś skontaktować. Wymieniając, jakie outsorcing IT korzyści zapewnia, trzeba wśród nich zamieścić spokój. Jest tyle obszarów, jeśli chodzi o działalność firmy, nad którymi musi zapanować kierownictwo, że w czym można, warto takich pracowników odciążyć. Nie trzeba będzie szukać informatyków, zarządzać kolejnym działem w firmie i zajmować się różnymi sprawami z tym związanymi. Większość ich zadań w tym zakresie to jedynie kontakt z agencją.
Outsorcing to możliwość skupienia się na tym, na czym się zarabia
Obniżenie kosztów funkcjonowania firmy jest bardzo ważne. Przy tym nie może sobie ona pozwolić na to, by obniżenie ich wpłynęło negatywnie na jej działalność. Konieczne są takie rozwiązania, które będą ekonomicznie uzasadnione, a przy tym będą wpływać pozytywnie na działalność przedsiębiorstwa. To jest ważne dla każdej firmy, bez względu na to, gdzie ona się znajduje. Bo przecież pod każdą szerokością geograficzną chodzi o maksymalizację zysków. To dlatego outsourcing IT stał się światowym trendem. Przedsiębiorstwa to podmioty nastawione na zysk, więc szybko rozpowszechnia się to, co się opłaca. Zdecydowali się na to liderzy z różnych branż. Przy czym równie ważna była dla nich redukcja kosztów, jak i możliwość skupiania się na najważniejszej działalności. Własny dział IT pociąga za sobą spore wydatki. Dlatego tak chętnie wybiera się rozwiązanie alternatywne. Natomiast skupienie się głównie na tym, co przynosi zysk pozwala zaoszczędzać czas, energię i inne zasoby i skierować je na zarabianie, co dla zysków jest tylko z korzyścią. I cały czas decydują się na takie usługi coraz to nowe firmy. Są to te, które chcą działać sprawnie, oszczędzić sobie zbędnych problemów, korzystać z nowoczesnych rozwiązań z zakresu technologii informacyjnej oraz się rozwijać.
Więcej informacji:
tel. (12) 656-51-58 i/lub e-mail: sprzedaz@escsa.pl