- Firmy oferujące dowóz do Twojej restauracji
- Dowóz w restauracji
- Dobre dostarczanie jedzenia
W trakcie pandemii koronawirusa firmy gastronomiczne zostały postawione w bardzo trudnej sytuacji. Mogą prowadzić swą działalność wyłącznie na wynos oraz przy pomocy dowozów. Jak sobie z tym poradzić? Cóż, trzeba się po prostu przystosować do nowych warunków.
Regulacje na temat branży gastronomicznej po raz pierwszy zostały wprowadzone już w marcu. Jesienią ponownie nie udało się uniknąć dodatkowych obostrzeń, a 23 października ponownie lokale gastronomiczne zostały zamknięte.
Mowa tutaj o czasowym ograniczaniu działalności polegającej na przygotowaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach lub gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu, z wyłączeniem realizacji usług polegających na przygotowywaniu i podawaniu żywności na wynos lub jej przygotowywaniu i dostarczaniu.
W praktyce oznacza to, że klientów w naszej restauracji czy barze prędko nie zobaczymy. A skoro oni nie mogą do nas przyjść to jedynym rozwiązaniem jest wyjście do nich. A zrobić to możemy najprościej poprzez dowóz. Czy jedzenie na dowóz zastąpi regularne obroty w restauracjach? Pewnie nie będzie to możliwe. Stanowi natomiast jedyny sposób na minimalizację strat i zapewnienie ciągłości pracy w lokalu.
Firmy oferujące dowóz do Twojej restauracji
Na rynku istnieje bardzo dużo firm, które oferują swoje pośrednictwo w zakresie dowozów. Dowozy w restauracji zapewniają m.in. pyszne.pl, UberEats, Wolt, czy Glovo. Działają one na podobnych zasadach. Właściciel lokalu gastronomicznego rejestruje się u danego pośrednika i dodaje swój lokal do istniejącej bazy. Dzięki temu klienci, będący w pobliżu są w stanie znaleźć miejsce, gdzie zamówią swój posiłek. Wyszukiwania następuje nie tylko po lokalizacji, ale również po gatunku serwowanych potraw, czy po godzinach otwarcia.
Prezentowane opcje dowozu połączone są z naszą restauracją przy pomocy aplikacji.
Oprogramowanie do zarządzania gastronomią bardzo często jest w stanie integrować się z
kasą fiskalną, odpowiednimi aplikacjami i modułami danego dostawcy. Oczywiście sprzedaż przy pomocy takich pośredników ma swoje minusy - jest nim np. prowizja od każdej transakcji, która musi być opłacana. W obecnej sytuacji, gdy może to być jedyny sposób na sprzedaż jedzenia, warto rozważyć czy nie jest do pigułka do przełknięcia.
Dowóz w restauracji
Może się również okazać, że lepszym pomysłem będzie zorganizowanie dostaw we własnym zakresie. Najczęściej dzieje się tak, gdy mamy więcej zamówień i jesteśmy w stanie pokryć nimi
koszty związane z utrzymaniem pracownika. Czy jednak w dobie epidemii musimy tworzyć nowy etat dla kierowcy? Może warto poszukać wśród dotychczasowej załogi osoby, która byłaby kompetentna w tym zakresie. Dzięki przekwalifikowaniu części personelu unikniemy niepotrzebnego zwalniania i niepewności w załodze oraz unikniemy poszukiwania nowego pracownika, na co obecnie panuje zwiększony popyt.
Oczywiście implementacja dowozów w restauracji wymaga dostosowania biznesu. Na ogół jednak większość oprogramowania do zarządzania gastronomią pozwala na ustawienie dowozów w swojej ofercie. Jest tak np. w przypadku oprogramowania
POSbistro, które posiada dedykowany moduł POSDriver. Wszystkie zamówienia są w nim agregowane, dzięki czemu możliwe jest tworzenie kursów na podstawie gotowych zamówień, a nawet nawigowanie kierowcy, by zamówienie dotarło jak najszybciej do klienta. POSDriver daje możliwość podglądu aktualnego położenia kierowcy i oszacowanie podjęcia kolejnych realizacji dla nowych klientów.
Dobre dostarczanie jedzenia
Dostarczanie samo w sobie jednak nie wystarczy żeby pozyskać i utrzymać klienta. W
sprzedaży jedzenia przez internet mamy do czynienia ze sporą konkurencją. Warto pamiętać o wszystkich działaniach reklamowych, które prowadziliśmy do tej pory. Oczywistym jest natomiast, że reklamy muszą być dostosowane do panującej sytuacji, jednak nie sposób pozyskać klientów, jeśli nie powiemy im, że w naszym lokalu dowozy są również dostępne. Warto też informować o kolejnych promocjach, łączeniu zestawów, czy daniach dnia - o wszystkim, co tworzylibyśmy gdyby biznes działał normalnie. Warto pamiętać, że każdy biznes gastronomiczny w tym trudnym czasie będzie się starał oferować swoim klientom dowozy.
Oczywiście musimy w tym tekście poruszyć także najbardziej podstawowe elementy na temat dostarczania jedzenia klientom. Czas dostawy to kluczowy czynnik determinujący zadowolenie klienta w trakcie dowozu. Nikt nie będzie zadowolony jeśli będzie musiał czekać na swój posiłek znacznie dłużej niż zostało to przedstawione w trakcie zamawiania. Klient będzie również rozczarowany jeśli jego posiłek nie będzie dostatecznie ciepły. Warto również tak zoptymalizować dostawę, aby zmieścić się w informacji podanej klientowi, jak również by jego posiłek nadawał się do spożycia i był niemal identyczny jak ten, który przyszło by mu spożywać w naszej restauracji.
Obecna sytuacja wywołuje również wiele akcji mających na celu pomoc przedsiębiorcom z branży gastronomicznej. Niektóre portale bezpłatnie prezentują ofertę lokalnych sprzedawców, byle tylko pomóc im w dotarciu do klientów. Warto przeszukać Internet, by znaleźć podobne akcje w swojej okolicy.
Przede wszystkim nie należy się poddawać. A dowóz jedzenia na wysokim poziomie zaprocentuje w przyszłości.
Więcej informacji:
tel. (12) 656-51-58 i/lub e-mail: sprzedaz@escsa.pl