- Optymalizacja strony internetowej
- Reklama w Internecie
- E-mail marketing
Klient restauracji czy małej gastronomii zarówno turysta jak i ten miejscowy to bardzo często klient mobilny tzn. szukający informacji na smartfonie. Prowadząc biznes nowych klientów szukamy niemal zawsze, w związku z czym nasze działania marketingowe powinny wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Szczególnie ważne jest zadbanie o działania marketingowe dotyczące urządzeń mobilnych. Z badań rynku internetowego wynika, że coraz więcej wejść na strony www notuje się z telefonów komórkowych i tabletów. Jednym z elementów składających się na sukces naszego lokalu gastronomicznego są dostosowane do smartfonów strony internetowe oraz aplikacje internetowe, które pozwalają konsumentom przeglądać menu, rezerwować stoliki, zamówić posiłek, zapłacić za niego i zlecić dostawę. Idealnie jeśli na dodatek są zintegrowane z programem do zarządzania gastronomią.
Optymalizacja strony internetowej
RWD (Responsive Web Design) to technologia projektowania strony internetowej w taki sposób, aby jej układ oraz wygląd automatycznie dostosowywały się do rozmiaru okna urządzenia, w którym jest przeglądana. Strony www tworzone w tej technologii są uniwersalne i wyświetlają się dobrze zarówno w przeglądarkach internetowych na komputerach stacjonarnych, notebookach jak i smartfonach czy tabletach. Tworząc responsywną stronę zwiększamy liczbę odwiedzin co w dalszej kolejności przenosi się na zyski naszej restauracji czy kawiarni. Jeżeli dopiero zakładasz swój serwis warto zainwestować w stronę w technologii RWD
Jeżeli nie chcemy zmieniać dotychczasowej strony internetowej na responsywną możemy zbudować jej odpowiednik w wersji mobilnej. Strona mobilna jest oddzielną i niezależną stroną internetową, najczęściej występującą pod subdomeną m.twojafirma.pl. Mobilna strona jest uzupełnieniem tradycyjnej strony.
Reklama w Internecie
Za pomocą reklam Google Ads oraz Meta Ads (Facebook i Instagram) możemy w prosty sposób zwiększyć zasięg i dotarcie swojej strony do większej liczby klientów. Pamiętajmy również o reklamie graficznej, która przyciągnie uwagę skuteczniej niż zwykłe reklamy tekstowe.
E-mail marketing
Pierwszą bardzo ważną sprawą przy e-mail marketingu jest przekonanie naszego klienta do zostawienia swojego adresu e-mail. Następnie możemy przeprowadzać kampanie mailingowe pamiętając jednak o tym, że wysyłane wiadomości muszą zawierać korzyści dla klienta. Aby skutecznie zachęcić klientów do odwiedzenia naszej restauracji możemy w wiadomościach wysyłać rabaty, promocje oraz interesujące go informacje. E-mail marketing jest rozwiązaniem którego zaletą jest głównie relatywnie mały koszt w porównaniu do tradycyjnych akcji promocyjnych (np. kolportaż ulotek), ponadto daje ogromne możliwości docierania do nowych grup klientów i generowania przychodów.
Więcej informacji:
(12) 656-51-58 i/lub sprzedaz@escsa.pl