zmień dział






Nowoczesna strona www

Nowoczesna strona www

Data publikacji: . Zaaktualizowano: 2022.06.23

  1. Nowoczesna strona www
  2. Strony www muszą koniecznie być dostosowane do urządzeń mobilnych
  3. Certyfikat SSL dla stron internetowych
  4. Obecność schema.org na stronie
    1. Minimalistyczny design strony, to must have na nowoczesnej stronie www
  5. Nowoczesna strona internetowa koniecznie musi mieć formularz kontaktowy
    1. Komunikacja za pomocą chatu i telefonu
    2. Treści na stronie internetowej
  6. Jaka powinna być nowoczesna strona www:

przykład nowoczesnej strony internetowej

Nowoczesna strona www

 
Jeśli czytasz ten tekst, to znaczy, że interesuje Cię tematyka nowoczesnego projektowania stron internetowych, portali internetowych, wizytówek, czy sklepów e-commerce. Cztery wspomniane rodzaje stron www różnią się co do siebie przeznaczeniem, ale wszystkie mają wspólne cechy wpływające na ich nowoczesność i funkcjonalność. To prawda, że na przestrzeni lat trendy w projektowaniu stron internetowych zmieniają się - co innego staje się modne, a co innego odchodzi do lamusa. Obok trendów mamy coś, co można nazwać ewolucją technologii budowania stron www. Dotyczy to głównie języka HTML, który systematycznie wprowadza zmiany ułatwiające tworzenie serwisów i aplikacji internetowych oraz stosowania technologii RWD.
 
 
Przyjrzyjmy się bliżej nowoczesnym trendom i technologiom w projektowaniu stron www
 

Strony www muszą koniecznie być dostosowane do urządzeń mobilnych

 
W drugiej połowie września 2018 roku Google wprowadził Mobile-First Indexing. Oznacza to, że wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania będą miały te strony, które stosują technologię RWD. Responsive web design, to dostosowywanie się wyglądu strony do rozmiarów okna przeglądarki, na której jest wyświetlana np. przeglądarki tabletu, smartfona, komputera. Obecnie większość ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych, więc jeśli jeszcze nie masz responsywnej strony www, koniecznie to zmień. Odniesiesz wówczas dwie korzyści:
 
  • Twoja strona będzie przyjazna użytkownikom na różnych urządzeniach
  • Osiągnie wyższe wyniki organiczne w SERPach

    responsywna strona 

Certyfikat SSL dla stron internetowych

 
W dzisiejszym świecie zaawansowanego rozwoju wszelkich technologii internetowych bezpieczeństwo witryny i danych użytkownika są bardzo pożądane. Strony bez certyfikatu SSL są oznaczane przez przeglądarki jako niebezpieczne. Wyobraźmy sobie, że szukamy np. zestawu urządzeń fiskalnych do naszego nowo co otwartego biznesu i klikamy w jedną ze stron, która pojawiła się w wynikach wyszukiwania, wchodzimy na nią, a tutaj alert... ,,strona jest niezabezpieczona!". Co w takiej sytuacji robi większość internautów? Oczywiście, opuszcza stronę!. W ten sposób maleje zaufanie do witryny zarówno użytkownika, jak i botów. Wzrasta bounce rate, czyli wskaźnik odrzuceń i roboty przeglądarki zaczynają spoglądać na naszą stronę mniej przychylnym wzrokiem. Jakie są tego konsekwencje? Spadamy w wynikach wyszukiwania - smutne i prawdziwe, ale na szczęście można temu zaradzić - wystarczy nie zapomnieć o SSL!
 
  certyfikat SSL

Obecność schema.org na stronie

 
Schema.org jest webowym słownikiem tworzonym przez programistów i webmasterów. Jego celem jest promowanie tworzenia i utrzymywania schematów danych strukturalnych w internecie. Słownik schema.org dosłownie tłumaczy robotom wyszukiwarek znaczenie różnego rodzaju pojęć. Dzięki temu booty uczą się właściwego odczytywania informacji podanych na naszej stronie, jak np. adresy, ceny, godziny otwarcia itp. W dobie internetu zalewanego zewsząd informacjami, przeglądarkom znacznie łatwiej jest z danymi schema.org wyszukać najlepsze, najbardziej dopasowane strony do zapytań użytkowników. Znaczniki schema.org pozwalają wyeksponować dane dotyczące naszej firmy, przez co nasza strona internetowa lepiej prezentuje się w wynikach wyszukiwania i jest bardziej wiarygodna dla użytkownika
 
schema.org

Minimalistyczny design strony, to must have na nowoczesnej stronie www

 
Obecnym i zdaje się, że długotrwałym trendem w projektowaniu stron internetowych jest tzw. flat design. Jest to projektowanie wizualne, które skupia się na zasadzie minimalizmu. Wpływa bardzo pozytywnie na user experience w wielu aspektach. Co to oznacza?
 

KOLORY NA STRONIE

Zgodnie z nowymi trendami ilość kolorów zastosowanych na stronie www nie powinna przekraczać kilku. Optymalnie zaleca się stosować 3-4 kolory plus ich odcienie. Nasycenie kolorów powinno być umiarkowane tak, żeby nie męczyło zbyt wzroku użytkownika.

  kolory

ELEMENTY STRONY

Wszelkie kształty na stronie powinny być ograniczone do minimalnie potrzebnej ilości oraz być proste w budowie i jednoznaczne.
 

FONTY

Rodzajów czcionek na nowoczesnej stronie www nie powinno być zbyt dużo. Zaleca się, aby nowoczesna strona miała proste fonty, które ułatwiają czytelnikowi przyswajanie prezentowanych informacji. Ozdobne czcionki mogą rozpraszać, a nikt przecież nie chce, żeby jego użytkownicy rezygnowali z przeglądania strony. Należy więc je stosować okazjonalnie. Czcionki powinny być odpowiednio  duże i w ważnych miejscach  pogrubione, celem podkreślenia najistotniejszych informacji.
 
czcionka

BIAŁE PRZESTRZENIE

Czyli puste miejsca na stronie, dzięki którym treści i elementy na stronie zostają bardziej uwypuklone. Użytkownik strony, na której są białe, puste pola ma też więcej przestrzeni dla siebie, co jest dla niego mile widziane.
 

GRAFIKI

Nowe trendy w projektowaniu stron zalecają stosowanie dużych, wyraźnych grafik, czy też zdjęć oraz materiałów wideo. Urozmaicone formy kreacji pozytywnie wpływają na odbiór strony przez użytkownika, który chętniej ją przegląda i częściej na nią powraca. Duże zdjęcia i wideo to must have na każdej stronie internetowej. Zaleca się, aby znajdowały się na początku strony, a także w jej tle. Decydując się na wideo, to koniecznie bez podkładu dźwiękowego - nikt przecież nie lubi jak w pracy nagle z jego komputera wydobywają się dźwięki ukradkiem przeglądanych materiałów. 
 
Prostota i minimalizm przede wszystkim: 3-4 kolory na stronie + odcienie, proste elementy nawigacyjne, przejrzyste czcionki oraz przestrzeń dla użytkownika!
 
Złoty środek na design nowoczesnej strony www brzmi:

,,Nie należy stosować więcej niż to jest potrzebne i mniej niż wymaga tego komfort użytkownika".
 
  grafika na stronie

Nowoczesna strona internetowa koniecznie musi mieć formularz kontaktowy

 
Formularz kontaktowy na stronie internetowej, zwłaszcza firmowej, jest niezbędny, jeśli chce się pozyskiwać dane od potencjalnych Klientów. Na nowoczesnej stronie internetowej powinna być możliwość umieszczenia formularza kontaktowego i połączenia go z bazą danych. Formularze kontaktowe mogą być różne - zapis do newslettera, pop-up, zapis na wydarzenie itp. Ważne, żeby prosić użytkownika tylko o te dane, które są niezbędnego do osiągnięcia zamierzonego celu. Należy ograniczyć się do 2-3 pól do wypełnienia, to i tak bywa dużo.
 
Formularze kontaktowe świetnie sprawdzają się w branżach, w których zakup produktów lub usług jest rozciągnięty w czasie oraz kiedy chcemy mieć regularny kontakt z naszym Klientem. Dzięki zebranym danym można np. informacje o nowościach pojawiających się w naszej ofercie wysyłać mailowo (newsletter)  i/lub przez powiadomienia web push. Czasem formularz kontaktowy będzie służył bardziej informacyjnym kwestiom, a  innym razem transakcyjnym. W obu przypadkach, to nieprzecenione narzędzie do komunikacji z naszym Klientem.
 
  formularz kontaktowy na stronie

Komunikacja za pomocą chatu i telefonu

 
Wiele nowoczesnych stron firmowych umożliwia użytkownikom nawiązanie kontaktu z biurem obsługi za pomocą chatu i/lub telefonu. Wychodzenie naprzeciw  oczekiwaniom i preferencjom kontaktowym różnorodnych grup użytkowników poprawia jakość obsługi klienta - wpływa pozytywnie na jego zadowolenie oraz wzmacnia lojalność wobec marki. Chat i telefon świetnie sprawdzą się w tematach naglących, np. kiedy użytkownik potrzebuje szybko informacji i pomocy. Zaopatrzenie strony w te narzędzia procentuje i jest kolejnym dowodem nowoczesności strony internetowej.

  chat, telefon,

Treści na stronie internetowej

 
Nowoczesne strony www powinny być przejrzyste, spójne wewnętrznie, estetyczne i czytelne. To ostatnie dotyczy przede wszystkim właściwego rozplanowania hierarchii treści na stronie. Zajmując się tym należy zadbać o poprawne rozmieszczenie ważnych treści w tytułach, śródtytułach i akapitach. Zaleca się stosować duże znaczniki HTML np. h1 i h2 do treści dla nas najważniejszych i jasno w nich komunikować czego dotyczą. Ważne, aby w tym wszystkim również uwypuklać treści ważne z  punktu widzenia celu strony i jej użytkowników. Roboty wyszukiwarek, dzięki właściwemu zaplanowaniu treści na stronie, łatwiej ją przeszukują oraz lepiej zrozumieją jej zawartość. Zastosowanie się do powyższych wskazówek to kolejny czynnik pozytywnie wpływający na odbiór naszej strony i doświadczenia użytkownika, a zarazem na jej pozycję w SERPach.
 
przykład strony z dobrze sformatowanymi stronami
 

Podsumowanie

Uważam, że nowoczesność i trendy w projektowaniu różnego rodzaju stron www to w pewnej mierze po prostu dobre praktyki. Ważne jest aby projektować strony internetowe, które będą user-friendly i jednocześnie przyjazne robotom wyszukiwarek. Tym samym wpłyną pozytywnie na naszą pozycję w oczach użytkowników oraz wyników wyszukiwania. Strona internetowa powinna być czytelna - jasno dawać do zrozumienia, czego dotyczą umieszczone na niej treści i co użytkownik ewentualnie powinien - call to action. Kolejnym ważnym aspektem nowoczesnej strony internetowej jest użyteczność, którą może uzyskać dzięki takim narzędziom jak: chat, callback, pop-up, web push. Jej część wizualna powinna oddziaływać na użytkownika poprzez dopełnienie treści, wpływać na jego emocje, ale nie przesłaniać jej właściwego przekazu. Umiarkowana ilość kształtów, kolorów i czytelne fonty na stronie to kolejne, ale nie wszystkie elementy sygnujące dobrą, nowoczesną stronę internetową. 
 

Jaka powinna być nowoczesna strona www:

 
  • być responsywna
  • być user-friendly
  • zawierać certyfikat SSL
  • zawierać schema.org
  • być minimalistyczna w zakresie designu - mieć 2-3 kolory, wyraźne czcionki, pustą przestrzeń, proste elementy, duże zdjęcia, wideo, czytelne i przejrzyste treści
  • zawierać formularz kontaktowy
  • zawierać sekcję FAQ
  • mieć chat
  • umożliwiać połączenie  telefoniczne  z firmą
  • mieć przejrzyste i uporządkowane treści
  • przede wszystkim stawiać na UX
  • być intuicyjna  w użytkowaniu i administracji
Więcej informacji:
 
tel. (12) 656-51-58 i/lub e-mail: sprzedaz@escsa.pl
 
 

 

   

Wybrane przez nas

Najpopularniejsze w miesiącu