Program eNOVA365 Handel
Program handlowo-magazynowy enova365 Handel
To rozbudowany program handlowo magazynowy. System jest kompletnym narzędziem stworzonym do obsługi procesów biznesowych, w przedsiębiorstwach, niezależnie od profilu ich działalności. Jest programem za pomocą, którego możemy prowadzić operacje sprzedaży (wystawianie faktur) i zakupu, obsługi zamówień oraz magazynów. Program posiada prostą wyszukiwarkę towarów działającą według dowolnych kryteriów. Kartoteki zawierające wiele informacji możemy segregować według różnych kategorii.
Enova365 Handel daje użytkownikom możliwość wydrukowania różnego rodzaju dokumentów.
Enova365 Handel – to kompleksowa obsługa w zakresie: gospodarki magazynowej i ewidencji zamówień, wystawiania dokumentów zakupu, sprzedaży, ofertowania dla przedsiębiorstw niezależnie od profilu działalności. Generowanie dokumentów, przechowywanie danych banków i urzędów, kontrahentów, zarządzanie towarami i ich ceną możliwe jest dzięki podstawowym funkcją systemu. Moduł Handel współpracuje z Ewidencją Środków Pieniężnych, która uzupełnia funkcjonalność w zakresie rozliczeń z kontrahentami, ponadto moduł handel jest zintegrowany z Ewidencją Dokumentów i Rejestrem VAT. Enova365 posiada w standardzie podstawowe raporty, zaawansowane raportowanie jest dostępne w module Analizy Wielowymiarowe.
Od zamówienia do sprzedaży
Aby sprawnie funkcjonować Przedsiębiorstwo musi obsługiwać różne zdarzenia gospodarcze. Oprogramowanie musi dać sobie radę z obsługą takich operacji jak: kontrola zapasów, ofertowanie, sprzedaż i zakupy, składanie zamówień, windykacja, kontrola środków finansowych, przepływ danych czy analiza wyników.
enova365 handel ma olbrzymie możliwości konfiguracji i dostosowania do indywidualnych potrzeb.
Wśród funkcjonalności systemu enova365 Handel możemy wymienić:
- Zapytanie, oferta, zamówienie,
- Sprzedaż w określonej lokalizacji bez przyjmowania zamówień,
- Handel regularnym asortymentem na podstawie zamówień,
- Sprzedaż towarów komplementarnych do stałej oferty,
- Sprzedaż towarów, które są wyrobami własnymi.
Modele zamówień:
Zamówienia w systemie mogą funkcjonować na podstawie schematów oraz wpływać na dostępność towaru na magazynie.
Podstawowy wariant
Zamówienie rejestruje zapotrzebowanie klienta, bez względu na ilość własnych zapasów. Moduł umożliwia zapisanie opcjonalnych towarów, w dowolnych ilościach. Zamówienie w tym wariancie nie ma wpływu na rezerwacje towaru i pomniejszenie stanu magazynowego.
Zamówienia rezerwujące, ilościowe
zamówienia te mogą rezerwować towar w określonym czasie oraz mogą mieć ustawione priorytety. Rezerwacje towarów mogą być zniesione i przywrócone. Zamówienia rezerwujące w pełnym zakresie ewidencjonują zapotrzebowanie klienta. Podczas wystawiania dokumentu nie jest sprawdzany stan magazynu. Po zatwierdzeniu zamówienia blokują sprzedaż ilościowo dla innych klientów.
Zamówienia ilościowo-jakościowe
umożliwiają wygenerowanie zamówienia o określonych cechach towaru lub rezerwację towaru z dostawy planowanej. Zamówienia ilościowo jakościowe funkcjonują w trybie podstawowym oraz dają możliwość rezerwacji partii towaru o szczegółowych właściwościach.
Zamówienia z dostępnych zasobów
pobierają towar z bieżącego magazynu, umożliwiają ruch towarów bez metody FIFO ze wskazaniem partii towarowej o konkretnych cechach. W zależności od ustawień możliwy jest pobór towaru do wysokości stanu magazynowego bądź przekroczenie stanu.
Zamówienie z ręki
w tym wypadku towar i jego ilość oraz dostawca, są określone przez użytkownika.
Generator zamówień do dostawców
jest kolejną formą generowania zamówień, dostępną zarówno z listy towarów i listy zamówień. Korzystając z generatora można uwzględnić następujące czynniki: stan bieżący, stan minimalny, zamówienia, procent obrotu w określonym zakresie, zamienniki.
Moduł umożliwia eksport zamówień jak i pozostałych dokumentów do dostawców w formie elektronicznej (EDI, ,CSV, XML, PDF)
Zakup
Dostawy mogą być ewidencjonowane dokumentem magazynowym albo fakturą zakupu. Dla dostaw unijnych schemat został przedefiniowany od faktury do magazynowego dokument. W przypadku operacji, które zaczynają się fakturą, zaproponowano faktury zaliczkowe, których cechą jest elastyczność (możliwość zmiany ceny na dokumencie końcowym oraz towaru i jego ilości). Przyjęcia dają możliwość rejestracji właściwości partii towaru wprowadzanej na magazyn np. za pomocą takich cech jak daty przydatności, rozmiaru, rodzaju pokrycia, numer partii, itp. Mamy dwa sposoby rejestracji właściwości:
- Standardowy poprzez mechanizm numeru partii
- Niestandardowy poprzez mechanizm cech
Prosta produkcja i kompletacja
Dla firm które same wytwarzają nowe towary poprzez prostą produkcję lub kompletację moduł enova365 Handel udostępnia funkcjonalności opisane w następujących procesach:
Komplementacja - może być przeprowadzona w oparciu o surowce dostępne na składzie, przyjmie produkty na magazyn według wcześniej ustalonej receptury oraz zdejmie ze stanu składniki. Wartość składników jest równa wartości produktów.
Produkcja - narzędzie daje większe możliwości od w/w komplementacji. Dokumenty wydań składników oraz przyjęć produktów mogą powstawać w różnym czasie. Wprowadzanie przyjęć produktów może odbywać się według ceny ewidencyjnej, wynikającej np. z ostatniej ceny przyjęcia lub wartości surowców.
Co jeszcze potrafi enova365 Handel?
Moduł enova365 Handel obsługuje zarówno sprzedaż krajową jak i eksportową. System obsługuje WDT oraz w zależności od sposobu naliczania składki VAT sprzedaż od netto oraz od brutto. Użytkownik ma możliwość zainicjowania operacji od dokumentu handlowego lub magazynowego. W przypadku krajowej sprzedaży w obcej walucie mamy możliwość rejestracji płatności za wartość netto w walucie, a za VAT w PLN.
Moduł enova365 Handel udostępnia zestawienia i raporty pozyskujące z systemu dane dotyczące: zakupów, sprzedaży, kosztów, stanów magazynowych, marż, obrotów, itp. Część raportów jest tak przygotowana, by w oparciu o ich cechy można było dokonać analiz. Jeśli w module brakuje specjalistycznych analiz może go uzupełnić modułem Analiz Wielowymiarowych.
Enova365 posiada również ciekawe rozwiązania systemowe, takie jak:
- Import danych z Excel,
- Eksport danych do Excel,
- Generowanie nowych list danych
- Dokonywanie zmian na listach w układzie kolumn (dodawanie kolumn, zmiany ich szerokości i kolejności)
- Mechanizm cech służący do określania nowych pól w systemie
- Elektroniczne dokumenty (formaty PDF, XML, EDI, CSV)
- Definiowanie kolorystyki na postawie warunków
- Liczne metody wyszukiwania danych oraz definiowanie filtrów
- Określanie praw dostępu użytkowników
- Możliwość modyfikacji i podpinania własnych wydruków.