zmień dział




Sieć sklepów - Produkty Benedyktyńskie

Sieć sklepów - Produkty Benedyktyńskie

Rozwiązanie IT dla sieci franczyzowych "Produkty Benedyktyńskie"

 

zostało opracowane w oparciu o Zintegrowany System Zarządzania BILANS i oprogramowania Vela CMS. Na bazie powyższych programów powstała hurtownia danych franczyzowej sprzedaży detalicznej. W skład systemu wchodzą elementy oprogramowania i sprzęt fizyczny konieczny do realizacji założonych zadań.
Prace nad uruchomieniem systemu rozpoczęto z początkiem kwietnia 2007 roku. Sieć rozwija się bardzo dynamicznie, co miesiąc przybywa kilka nowych sklepów. W planach jest uruchomienie i obsługa ponad 100 placówek w całej Polsce.


Zintegrowany system zarządzania siecia sklepów

Elementy składowe zastosowanych rozwiązań IT

Centrala:

  • Serwer systemu oparty na bazie danych InterBase 7.5/2007.
  • Serwer terminalowy.
  • Szerokopasmowe łącze internetowe.
  • Zintegrowany System do Zarządzania Przedsiębiorstwem „BILANS”.
  • Niezbędne urządzenia peryferyjne

Placówka (wszystkie placówki):

  • Komputer pełniący funkcje terminala
  • Kasa fiskalna NOVITUS seria PS 3000lan
  • Urządzenia peryferyjne (UPS, skaner, waga metkująca lub kalkulacyjna, router internetowy i drukarka laserowa)
  • Stałe łącze internetowe o parametrach nie gorszych niż Neostrada 512k.
     

Opis funkcjonowania zastosowanych rozwiązań IT

Centrala
Rejestrowanie operacji związanych obsługą magazynową w tym:

  • Zakupy surowców
  • Zakupy produktów gotowych
  • Realizacja produkcji (kompletacja)
  • Tworzenie pakietów produktów gotowych (przemianowania)
  • Wydania do magazynów konsygnacyjnych
  • Przesunięcia pomiędzy magazynami centrali a placówkami
  • Zarządzanie cennikami sprzedaży
  • Zarządzanie umowami z dostawcami
  • Rejestrowanie rozrachunków
  • Analityka sprzedaży
  • Nadzór nad systemem lojalnosciowym

Placówka:

  • Wszelkie operacje związane z obsługą sprzedaży na placówkach realizowane są poprzez kasę fiskalną
  • Operator na placówce ma za pośrednictwem terminala dostęp do wybranych operacji systemu BIALNS

w tym:

 Możliwość zamawiania towaru na placówkę

 Wystawianie faktury pod paragon

 Rozrachunki placówki

 Rejestrowanie danych kontrahenta



Zalety rozwiązania:

  •   Niezawodność – awaria jednego lub kilku elementów systemu nie zakłóci pracy pozostałych elementów rozproszonej struktury z autonomicznymi placówkami.
  • Ciągłość pracy – zastosowanie kasy fiskalnej jako końcówki wykonawczej zapewnia ciągłość sprzedaży pomimo awarii centralnego systemu informatycznego a nawet pozostałych elementów (terminal, router) lokalnej placówki.
  • Wielowarstwowa struktura systemu umożliwia centralne zarządzanie danymi w tym zarządzanie cenami w jednym miejscu z automatyczną replikacją danych na placówki, dostęp on-line do danych sprzedaży, bieżące stany magazynowe na placówkach.
  • Łatwość obsługi – od sprzedawców wymagana jest wyłącznie umiejętność obsługi kasy.
  • Swoboda administrowania placówkami – obsługa placówek jest uniwersalna dlatego ich obsługa jak i dodawanie nowych placówek jest uproszczona.
  • Centralna archiwizacja wszystkich danych generowanych w centrali i na placówkach.
     

Niebezpieczeństwa i sposoby ich eliminacji

  • Awaria terminala
  • Kasa fiskalna ma możliwość pracy autonomicznej bez konieczności ciągłego komunikowania się z systemem centrali. Operacje dostępne tylko w systemie centrali, w tym możliwość wystawienia faktury będą dostępne po usunięciu awarii. Zamówienie uzupełniające można zrealizować z dowolnego komputera podłączonego do sieci internetowej. Wymiana komputera automatycznie przywróci pełną funkcjonalność systemu.
  • Brak połączenia internetowego
  • Kasa fiskalna będzie pracować na danych ostatnio pobranych z systemu centrali aż do uzyskania połączenia. Wówczas nastąpi automatyczna aktualizacja danych.
  • Awaria systemu centrali
  • Wszystkie placówki mogą pracować autonomicznie aż do momentu usunięcia awarii. Dane będą gromadzone na placówkach do momentu uruchomienia systemu centralnego.
  • Awaria zasilania na placówce
  • Kasy fiskalne serii PS3000 mają zasilenie awaryjne umożliwiające ciągłość sprzedaży.
  • Awaria kasy fiskalnej
  • Do czasu usunięcia awarii sprzedaż jest możliwa tylko w wypadku posiadania przez użytkownika urządzenia zastępczego zarejestrowanego w lokalnym Urzędzie Skarbowym.

     

    Dodatkowe informacje:

    Dział sprzedaży: tel.  12  656  58  51 wew 35, e-mail: sprzedaz@escsa.pl

  Sieć sklepów

 

 

Więcej informacji:

tel. (12) 656-51-58 i/lub e-mail: sprzedaz@escsa.pl